Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 28 maja 2012



Jestem w Mała Tarel

Płynę samotnie, rzeka w niektórych miejscach kręta nurt dość szybki, płynę pod wiatr zachodni. Przed Kaczug rzeka jeszcze będzie bardziej będzie kręta z licznymi odnogami.
Moje canoe waży z całym ekwipunkiem i żywnością 200kg. Od jutra zamierzam płynąć po 10 godzin z przerwą na krótki  odpoczynek i  posiłek.

W sprawie dotarcia do źródeł Leny zostałem częściowo wprowadzony w błąd przez Naczelnika  Przybajkalskiego Parku Narodowego który powiedział że  Władimir Trapeznikow  nie  będzie  chciał iść  do źródeł  Leny. Po 11 latach spotkałem się z nim
w Chanchur(zdjęcie poniżej). Popłynęliśmy  wspólnie w górę rzeki łodzią  motorową żeby jak najbliżej źródeł zacząć spływ, przenocowaliśmy w chacie myśliwskiej w  tajdze gdzie było czuć surową przyrodę i piękno tajgi. Władymir powiedział mi że może iść do źródeł Leny za około  10-12 dni, to mnie nie urządzało ponieważ nie zmieściłbym się w  terminie  dotarcia do ujścia Leny powodu jej zamarzania. W czasie tej rozmowy mówi do mnie-Marcin  przecież ty dotarłeś do źródeł Leny w 2001roku, potwierdził to w obecności  innych uczestników  wyprawy i na  filmie. Postanowiłem wtedy już solo płynąć od tego momentu.
Jeżeli mi się to uda(tak zakładam) to będę  mógł być  jedynym Polakiem który od  brzegów Bajkału aż po  Ocean Arktyczny do osady Tiksi zdobędzie całą Lenę. Warto też zaznaczyć, że  ani Romek Koperski,ani ks.Dariusz Sańko ( już nieżyjący)  z ekipą nie rozpoczynali spływu od źródeł Leny w Przybajkalskim Parku Narodowym.

Reasumując połączenie dojścia do źródeł Leny w 2001 roku i spłynięcie  Leną w tym  roku będzie  połączeniem w jedną całość. Jutro mam odcinek  do Kaczug gdzie  chce się spotkać  ze mną  Burmistrz tej osady i  lokalne  media, które są poinformowane  o  moim spływie, mam nadzieje, że dopłynę o czasie. Podaję tę wiadomość już w nocy ponieważ różnica czasowa  tutaj wynosi + siedem godzin.

Pozdrawiam z trasy spływu Leną z Mała Tarel
Marcin

foto Marcin Osman

spotkanie po latach z Władimirem Trapeznikow


http://www.findmespot.com/mylocation/?id=82ru-/53.83282N/106.37811E

http://www.findmespot.com/mylocation/?id=82n5w/53.87286N/106.72572E


Tabelka z przebiegu wyprawy Syberia 2012 - trasa canoe

http://www.gienieczko.pl/images/lena.pdf



Pokaż Wyprawa Syberia 2012 Trasa canoe na większej mapie

Brak komentarzy: